¿ QUÉ SE CELEBRA EL 17
DE MAYO?
El 17 de mayo se celebra
el “Día Internacional Contra la Homofobia” (colectivo LGTBIQ, Lesbiana. Gay,
Transexual, Intersexual, Queer(cuerpos no normativos))
El 17 de mayo de 1990,
la Organización Mundial de la Salud (OMS) eliminó la creencia de que la
homosexualidad y la transexualidad eran enfermedades mentales, para basarse en
la ciencia y la razón superando los prejuicios históricos.
Todavía se ve la necesidad
de celebrar el 17 de mayo, ya que desde siempre la sociedad no ha aceptado la
homosexualidad, lesbianismo, transexualidad y cuerpos no normativos, aún peor
han sido discriminados. A pesar de que en las últimas décadas los avances han
sido importantes, todavía queda un camino muy largo para conseguir la verdadera
igualdad.
El sistema educativo
debe ser motor de cambio: cuidar el ambiente del centro, trabajar el tema desde
el punto de vista global. El alumnado no puede descubrir su identidad a través de
insultos, muy al contrario debe conocer referentes para construir sus
identidades de manera positiva y con plena libertad.
Si tenemos en cuenta la
diversidad afectivo-sexual el alumnado será más libre y la transformación
social estará más cerca
DIVERSIDAD, RIQUEZA
Zer ospatzen da maiatzaren 17a?
Maiatzaren 17 an “Homofobiaren aurkako
nazioarteko eguna “ospatzen da,
LGTBIQ eguna(Lesbiana,
Gay, Transexuala, Bisexuala, Intersexuala (lehen Hermafrodita), Queer( gorputz
ez normatiboak izendatzeko)).
Osasunaren Munduko
Erakundeak(OME), 1990eko maiatzaren 17an hain zuzen ere, homosexualitatea
eta transexualitatea gaixotasun mentalen ataletik kendu zituen, zientzari eta
arrazoiari aurre eginez gizartean zeuden aurreiritzi historikoak gaindituz.
Maiatzak 17ko ospakizun
hau egitea ezinbestekoa da; betidanik, gizarteak homosexualitatea, lesbianismo,
transexualitatea eta gorputz ez normatiboak ez baititu onartu, are gehiago
diskriminatu egin baitu. Gure inguruan azken hamarkadatan aurrepauso itzela
eman bada ere, oraindik benetako berdintasuna lortzeko bide luzea geratzen da.
Hezkuntza sistemak
aldaketarako eragile aktiboa izan behar du: ikastetxeen giroa zaintzen, gaiari
bere osotasunean heltzen. Neska-mutilek ezin dute euren identitatea deskubritu
irainen bitartez. Erreferente ugari behar dituzte euren identitateak joateko
eraikitzen era positiboan eta askatasun handiagorekin.
Aniztasun
afektibo-sexuala kontuan hartzen badugu ikasleak libreagoak izango dira eta
gizartearen eraldaketa hurbilago egongo da
ANIZTASUNETIK ASKATASUNERANTZ
Hona hemen Hezkidetzako txokoen argazkiak maiatzaren 17rako/ Aquí tenéis las fotos de los txokos de Coeducación para el 17 de mayo
Hona hemen Berritzegunetik proposatutako bideo batzuk etxean ikusteko/ Aquí tenéis unos vídeos propuestos por el Berritzegune par ver en casa:
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